Σταθάρα βασικά... Καληνύχτα σου...

Platonas-Πλατων


Δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο offmagazine.gr στις 24 - 05 - 2017.

Σταθάρα βασικά... Καληνύχτα σου... Έτσι διάλεξε ο Πλάτωνας να αποχαιρετήσει τον Στάθη Ψάλτη, με ένα graffiti και με μια φράση. Αν ήμουν δημοσιογράφος θα έγραφα ένα κείμενο γεμάτο από κλισέ ατάκες του στιλ: "Έφυγε για τη γειτονιά των αγγέλων", ή "Το τελευταίο ταξίδι του Στάθη", αλλά ευτυχώς δεν είμαι, οπότε θα γράψω ένα κείμενο για τον δικό μας Στάθη! Τον λεπτό ψηλό τυπάκο με τα μακριά κασκόλ και τα σηκωμένα μανίκια, που από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου βλέπω ταινίες του στην τηλεόραση και έχω ατάκες του μέσα στο μυαλό μου.

" -Φίλοι Ρωμαίοι!
  -Βρε τι Ρωμαίοι απ' τα Σεπόλια είναι οι άνθρωποι!

  -Φίλοι Σεπολιώτες! Ρε συ μάνα σαν άσπρος ελέφαντας είναι!"


Στάθη, πάντα ήθελα ρε φίλε μια γκόμενα που να την λένε Κούλα, να καβαλάω το 550cc Yamaha μου και να κάνω καμάκια σε νησιά. Να μπορώ να τα πηγαίνω το ίδιο καλά και με τα κλεφτρόνια και με τους αστυνομικούς και ίσως να γινόμουν και ραδιοπειρατής κάποια στιγμή! Σίγουρα εύχομαι κάποια στιγμή να κληρονομήσω μια περιουσία και να μάθω να λέω τόσο πετυχημένα ψέματα σαν και εσένα! Να ξυπνήσω κάποτε μέσα από τη χαζομάρα μου και να με ερωτευτεί μια ξανθιά πανέμορφη ύπαρξη ή και μελαχρινή! Σίγουρα, σε καμία περίπτωση, δε θα γινόμουν ούτε αστυνομικός κυνηγώντας πόρνες, αλλά ούτε και τροχονόμα! Πάλι καλά που η μάνα μου δεν είναι τόσο τρελή να μου φέρνει στο σπίτι απίστευτες νύφες και ευτυχώς δεν ασχολήθηκα ποτέ με το box. Βασικά ματάκιας δεν είμαι, αλλά σίγουρα είμαι τρελός και βρίζω χειρότερα από 'σένα!

Μάλλον δε θα καταφέρω και πολλά από αυτά, αλλά σίγουρα θα τα ζω κάθε φορά που βλέπω τις ταινιάρες που έκανες μέσα σε μια δεκαετία. Πάντα θα θυμάμαι τα γέλια που σε έπιαναν μερικές φορές όταν έπαιζες σε επιθεωρήσεις και τους επικούς μονολόγους που έκανες σε μερικές από αυτές, αποδεικνύοντας ότι μέσα από την απόλυτη σαχλαμάρα μπορεί να βγει και ένα πιο βαθύ νόημα.

"-Που δουλεύετε;
  -Σε καμπαρέ!

  -Ε, λοιπόν δεν σας φαίνεται καθόλου ότι είστε π***να! Να μα το Χριστό!"


Στάθη, όλοι οι τριαντάρηδες σαν και εμένα μεγαλώσαμε με τις ταινίες σου, μεγαλώσαμε με το humor σου και με τα ξαφνικά τινάγματα του κεφαλιού σου όταν έλεγες μια χοντράδα. Με την καλή καρδιά σου και με την καψούρα που τράβαγες σε όλες σου τις ταινίες!

Δε ξέρω αν κάνεις κάποιο ταξίδι αυτή τη στιγμή για να σου ευχηθώ να είναι καλό, πάντως εύχομαι όπου και να είσαι ή όπου και να πηγαίνεις, να πάρεις τόσο γέλιο πίσω όσο έδωσες εσύ όλα αυτά τα χρόνια!


Κύριος Κάπα