Η Μεγάλη Εβδομάδα ενός άθεου



Πασχαλιά, άνοιξη, ηλιόλουστες μέρες, αλλεργίες, πολλές αλλεργίες, αλλεργίες σε φυτά, υγρασία, σκόνη και άλλα τέτοια και αλλεργίες στα έθιμα αυτού του έρμου τόπου! Να ξεκαθαρίσω ότι αν και εδώ και πάρα πολλά χρόνια άθεος αλλά μεγαλωμένος σε μια βαθιά θρησκευόμενη οικογένεια ότι λέω είναι από προσωπική εμπειρία. Φυσικά είναι και μια γνώμη που γράφετε και δημοσιεύεται χωρίς να θέλει να προσβάλει ή να θίξει τα πιστεύω κάποιον ανθρώπων. Το ότι εμένα όλα αυτά τα πράγματα μου φαίνονται τρελά και παλαβά είναι η προσωπική μου γνώμη, μην δω κάνα Χριστιανοταλιμπάν έξω από το σπίτι μου με τίποτα δάδες και τέτοια!

Όπως ανέφερα είμαι άθεος πολλά χρόνια αλλά ζω μέσα σε μια οικογένεια που πιστεύει πολύ, όχι μόνο σε κάποιο Θεό αλλά πιστεύει πολύ σε παραδόσεις! Ναι ok είναι πολύ καλό να κρατάμε τα ήθη και τα έθιμα μας σίγουρα, και εγώ συμφωνώ με αυτό και σίγουρα χωρίς αυτά θα είχαμε βουλιάξει σαν έθνος, αλλά κάποια έθιμα μας που τυγχάνει να συσχετίζονται με την θρησκεία είναι εντελώς μα εντελώς τρελά! Αν είσαι άθεος άραξε βαθιά μέσα στο καναπέ σου και διάβασε το άρθρο, αν πάλι πιστεύεις και γιορτάζεις θρησκευτικά το Πάσχα άσε κάτω την τσουγκράνα και την δάδα και πες πως δε γράφτηκε ποτέ αυτό το άρθρο!

Ας ξεκινήσουμε από την μεγάλη εβδομάδα! Η παράνοια της νηστείας! Ίσως πολύ-πολύ βαθιά μέσα μου, στο ότι έγινα άθεος να φταίει η νηστεία που τράβαγα σαν παιδί την μεγάλη εβδομάδα! Ίσως και πάλι το πρόβλημα μου να μην είναι θρησκευτικό αλλά ο τρόπος που το αντιμετωπίζει η πολεμόχαρη φυλή μου, και εξηγούμε. Δεν είναι δυνατόν να μου τρέφεσαι με νερό και ψωμί για μια βδομάδα και η χριστοπαναγία να πηγαίνει σύννεφο! Ποιον κοροϊδεύεις ρε κιορατά; Η να μου κάνεις την νηστεία σου και μπράβο σου κερδίζεις μια θέση στο παράδεισο (λέμε τώρα) αλλά από την άλλη μου γκρινιάζεις όλη μέρα γι' αυτή! Ρε σύνελθε, διάβασε κάνα βιβλίο για ποιο λόγο νηστεύεις γιατί ακόμα και εγώ παίζει να ξέρω περισσότερα από σένα!

Θα αφήσω όλο το θρησκευτικό τελετουργικό όλης της Μεγάλης Εβδομάδας, είναι λογικό να αναπαριστούν κάτι που έγινε σε μια μεγάλη γιορτή τους, συμβαίνει σε όλες τις θρησκείες αυτού του κόσμου, και θα σχολιάσω μόνο τη Μεγάλη Παρασκευή και όλη αυτήν την παράνοια που την συντροφεύει!

Το ξέρετε ότι κάθε χρόνο σε πάρα μα πάρα πολλές εκκλησίες παίζουν μπουνιές για το ποιος θα στολίσει τον επιτάφιο; BOOM! Τον επιτάφιο μάγκα! Δεν αναφέρομαι σε εταιρίες, αυτές είναι λογικό να παίζουν μπουνιές για το οτιδήποτε, μιλάω για κυράτσες που νηστεύουν όλη την μεγάλη εβδομάδα, προσεύχονται κάθε μέρα αλλά από την άλλη ξεκατινιάζονται το βραδύ Μεγάλης Πέμπτης για το ποιο παρεόνι θα στολίσει τον επιτάφιο.

Και μια που ανοίξαμε την κουβέντα του επιτάφιου, ας βρεθεί ένας άνθρωπος να μου εξηγήσει για ποιο λόγο πρέπει να κάνουμε περιφορά τους επιτάφιους γύρω-γύρω στις γειτονιές. Και καλά στις γειτονιές δεν ενοχλείται και κανείς στην πόλη φάντασμα που μένουμε, στο κέντρο της πόλης που τους τοποθετούν στο στρογγυλό, για να κάνουν καλλιστεία, για να δείξει  ποια ενορία σπατάλησε πιο πολλά λεφτά, γιατί να γίνετε μου λες;

Φτάνοντας στο τέλος της Μεγάλης Εβδομάδας δε θα μπορούσα να μην αναφέρω το βράδυ της Ανάστασης! Λοιπόν δε θα μιλήσω για το Άγιο Φως και για το πόσο ανάβει από μόνο του, γιατί όπως είπα δε θέλω να προσβάλω κανέναν που πιστεύει αγνά, θα μιλήσω όμως για τη μάχη που γίνετε από τα γερόντια για να πάρουν το "Άγιο Φως" πριν από σένα! Βάστα κυρά μου και τι ζμπρώχνεις; Σε εκκλησία είσαι και έχεις έρθει να γιορτάσεις την ανάσταση του θεού σου, όχι σε συναυλία τον Slipknot κάνοντας pit! Ακόμα θυμάμαι τα ουρλιαχτά της ξαδέρφης μου όταν μια γριά στην προσπάθεια της να απεγκλωβιστεί από το pit, της έβαλε φωτιά στα μακριά μαλάκια της (εκείνη τη χρονιά δεν κάναμε Πάσχα, είχαμε τρίμηνο πένθος)!

Η άλλη η παράνοια που πραγματικά εδώ πλέον μιλάμε για τη σωματική ακεραιότητα κάποιον, είναι τα βεγγαλικά. Δε μιλάω για τα βεγγαλικά που ξέρουν κάποιοι να ρίχνουν, μιλάω για τα άλλα που πάει ο ανεγκέφαλος μπαμπάς και παίρνει στο ανεγκέφαλο, κακομαθημένο επτάχρονο παιδάκι του ένα πεντάρι ρωμαϊκό και αντί αυτό να σημαδέψει ψιλά στον ουρανό σημαδεύει εσένα! Ζωή σε λόγου σας και τα τοιαύτα.

Και φτάνουμε στη πολυπόθητη μέρα! Στη μέρα που ακόμα και εγώ γιορτάζω δεόντως από νωρίς το πρωί και καταλήγω νωρίς το μεσημέρι μεθυσμένος! Μιλάω για την Κυριακή του Πάσχα! Ω ρε φίλε ο ένας και μοναδικός λόγος που γουστάρω το Πάσχα είναι αυτή η Κυριακή! Γουστάρω ότι έχει αυτή η μέρα που μυρίζει τόσο έντονα Ελλαδάρα. Ελλαδάρα με ωραίους τύπους που ξέρουν να περνούν γαμάτα! Εδώ που τα λέμε και σε αυτήν την μέρα βρίσκω κάποια παρανοϊκά πραγματάκια, θα τα αναφέρω αν και δε με πειράζουν πολύ!

Ελληνάρα μου γιατί τη Κυριακή του Πάσχα τρως σαν να μην υπάρχει αύριο; Εξήγησε το μου λογικά. Γιατί παίρνεις ότι κουμπούρι κυκλοφορεί ελεύθερο στο σπίτι και ρίχνεις από το πρωί μέχρι το βραδύ; Γιατί στο σβήσιμο της μέρας και ενώ έχω καραγουστάρει όλη τη μέρα με τα παραδοσιακά καταλήγεις να ακούς Καζατζίδη στα τέρματα και αναγκάζεις και εμένα στο διπλανό σπίτι να το ακούω;

Ένταξη επειδή πρέπει να το κλείσω το θέμα δε θέλω να αναλύσω το πόσες φορές έχουμε δει τον Ιησού από τη Ναζαρέτ, Το Βαραββά και άλλες τέτοιες σειρές ή ταινίες και πάλι καλά που έκλεισε το Alter γιατί ακόμα θα ακούγαμε τον Γαϊτάνο να ψευτοψέλνει όλους τους ύμνους της Μεγάλης Εβδομάδας!

Η αλήθεια είναι ότι καμία θρησκεία σαν θρησκεία και σαν πιστεύω δε μου φαίνεται παράλογη (αν και ότι ο άνθρωπος πιστεύει σε μια ανώτερη δύναμη έτσι και αλλιώς μου φαίνεται τελείως παράλογο), παράλογα όμως μου φαίνονται σίγουρα πολλά έθιμα που έχουμε και τελείως παραλλαγές μου φαίνονται κάποιες αντιδράσεις του κόσμου! Τώρα θα μου πεις ποιος είμαι εγώ που θα σας κρίνω; Μη νομίζεις πως είμαι κάνας άγιος, σαν και 'σένα είμαι και εγώ!

Κύριος Κάπα